Onsdag 8 juli

Vaknade idag sent, sent. För mig alltså. Klockan var elva innan jag steg upp ur sängen. Men det har sina randiga och rutiga orsaker. Spelade in minneshögtiden från Michael Jacksons begravning på fyran åt en vän som jobbar natten.  Glömde ju då naturligtvis av att jag varken kan titta på en annan kanal eller stänga av så det gick runt från 18 till 03 i natt. Inte undra på att jag sov länge!
Annars har min dag varit bra! Idag blev det spikat att nycklarna till lägenheten hamnar i mina händer på måndag. Lite ledsamheter naturligtvis har hänt även idag men inte så att det stör hela mitt liv...kanske halva?.... Men det är något jag får leva med. Plusset i kanten var att jag bara genom att gå ner till tvättstugan kunde fixa en tvätttid omedelbart och även få en tid i morgon! Lyx!
I kväll åt jag middag med sonen och hans flickvän. Indisk mat. Mycket gott! Men det som var mest trevligast var att kunna i lugn och ro sitta i flera timmar och prata obehindrat och otvunget, att känna några andra som är på samma våglängd, Vi pratade om varför Venedig sjunker, Selma Lagerlöf och gjorde små kaniner av servetten. En i allt himla trevlig kväll!

En lycklig kvinna saknar bekymmer. En harmonisk kvinna har lärt sig leva med dem.    Okänt ursprung


saknar dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test