Titta på den här! Glad Advent från oss!

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewSpecial.action;jsessionid=2775ABBC2889E59DD303A21B77A8DDBA.jvm1?id=44

Vårt nya hem!

Jajamensan! Vi har flyttat! Underbart! Fantastiskt! Otroligt! osv. osv. Vi trivs! Det är vackert att titta ut genom fönstren. Man ser den gamla kanalen nedan för och båtarna en liten bit längre bort som slussar. Om fönstret är öppet hör man änderna som kvackar till varandra. När Stefan och jag stog i fönstret och njöt kom jag plötsligt på en sak. Hur sover änder? I vattnet eller på land? Tycker dom borde se ut som russin efter ett tag. Det är tyst så att när man lyssnar susar det i öronen. Jag har en kakelugn i mitt sovrum. Puben o maten finns på andra sidan gatan. Ingen kan komma in om inte vi vill det. På kvällen stängs dom gamla järngrindarna och endast dom med kod kommer in. Längre ner på gatan finns centrum, mcdonalds, pizzerian, gallerian och coop. Inga mer parkeringsböter! Man parkerar och betalar och sedan vet man att inte får några äckliga vita eller gula lappar på rutan. Kram på er!
P.S All snön är borta!


Idag tror jag att det vänder...

Sitter här emellan pluggande och läsande i paragrafer. Tänker att det kanske är idag som det har vänt. När årstiden blir mörk och världsekonomin är neråt ser det ljusare ut för oss! Idag var vi och tittade på en stor sekelskiftelägenhet i Södertälje centrum. Fjärde våningen och plats för alla och även Insatsstyrkan. Med utsikt över Marens inlopp och fem minuters promenad från båthamnen. Kanske en båt till sommaren? Ja inte vet jag men det skulle ju vara det ultimata. Om man får tid och njuta förstås emellan jobb.
Annars är det som vanligt här. Jessice har flyttat hem till mamma igen så det var bara att flytta ut sovrummet o mina grejor ut i vardagsrummet. Nu har vi kontor, säng, soffhörna med tv:n, och mina byråer. Oj vad det är trångt! Överallt! Så det ska bli så skönt att flytta! Space till alla. Alla får sin dörr att stänga och vi sipper att trampa varandra på tårna. I o för sig har vi kanske inte haft några problem med det men man ska inte utmana ödet.
Det kanske redan blir flytt redan på onsdag om vi har tur så håll alla tummar ni har!
Ja just det! Jessice satte i extensions i mitt hår så nu har jag långt hår! Och alla säger att det ser bra ut! Hm, får väl se hur länge jag står ut...
Och så här ser lägenheten ut på Järnagatan 7.


RSS 2.0
Test