Snart är det min födelsedag för 49 nde gången...

Vem vill fylla 49 år? Ett år innan halva livet har gått. Ja inte jag. Speciellt inte om man är 35 och inte ett år äldre, I alla fall på insidan. Utsidan får ni andra diskutera. Håll gärna med mig när ni gör det. Skulle stärka mitt självförtroende något alldeles kollosalt! Och nu till den viktiga frågan i år; vad vill jag ha i födelsedagspresent???? Hm nja ja Jag vet ju vad jag Skulle vilja ha men det är en hemlis... Annars går det bra med små vardagsprylar som de mörkblå tallrikarna från IKEA som jag har fyra av varje sort redan. Skulle vilja ha fyra till av varje. En limpa cig? Det är dyra prylar det. Men man kanske kan hitta dom på svarta marknaden? En brödkavel skulle sitta fint eftersom min fick fötter i flytten. Påslakanset skulle oxå ligga fint i min säng. Och frottehanddukar, båda stora och små! En tårta och extra service på min stora dag, sista året innan halva livet har gått, vill oxå ha! Känner mig som Annelie Rydé när hon sjunger
"Jag vill ha jag vill ha jag vill oxå haaaaa."

Ps. Nån som vill tanka min bil :) ? Ds.

En lurig privatspanare jobbar extra som vicevärd

Ja just precis! I morse när man i godan ro sätter en deg, för brödet var ju naturligtvis slut, ringer det på dörren. Jag väntar in de vaknas skara att öppna dörren. pling plong! bang bang bang på dörren. Nehep ingen som öppnar. Jaja jag får väl göra det själv då för en gångs skull. Typ alla gånger.
Nejmen hej hej! jasså ni är vik för vicevärden?!! Hm har aldrig sett dig förrut? Jaha medhjälpare? Ok?
Ni undrar om trycket i kranarna är ok här? Hm nja som vanligt är det ju förstås men kom in o kolla, varsågod!
Jasså inte det? Ska jag göra det?!? Varmt vatten? Jodå det finns varmvatten och hm nja trycket är som vanligt, säger jag och vicket skrev upp i sin svarta bok och sa tack jag kanske återkommer.
Springer sedan ner med snickare nr 2 för att leta reda på en öronsnäcka i bilen. Träffar på nya konstiga killar i foajén. Väldans vad dom håller igång idag tänkte jag och rusade förbi med snickare nr 2 hack i häl. Hittade ingen öronsnäcka men snickarn hittade till stället han skulle till i alla fall så jag kunde gå upp till mitt hem igen. Det är inte lätt att vara värmlänning och hitta i Södertälje men det är inte första gången han är här heller.
Hinner knappt stänga ytterdörren förrän nån skriker i värsta deckarpolisstil - "Polis, Öppna dörren, annars slår vi in dörren!"
Shit, tänkte jag vad har jag gjort nu då? Höll få hjärtsnörp och skulle precis slita upp dörren när jag förstod att det inte var utanför min dörr utan i lägenheten nedanför mig. O herregud! Vad gör dom nu? "Öppna! vi slår in dörren!" Och sedan slog helvetet ner, det dånade och bankade och knakade. Grannens dörr vart i småflisor!
Jag slet upp dörren till snickare nr 1 och skrek att, Hör du inte? Jodå visst hör jag, och soffan hoppade! säger han i bästa värmländsk lugn takt. Vi går till dörren och lyssnar. Mycket riktigt någon ville inte följa med vik.vicevärd/polis till kontoret/polishuset så det sattes buntband/handfängsel på personen i fråga. Och sedan var det tyst.
Men altså vik tur vi har! säger snickare 1, nu har vi ju en dörr å lag åt grann, ska jag säg till om ´et? tar nog bar en hal da att fix den...
Ja jösses, inte nog med att det är svindyr hyra, svindyrt med bensin utan man blir lurad av en polis som låtsas vara en vikarie till vår vicevärd! Ska nog flytta i alla fall. Till något mer normalt område där det är vanligt med poliser som är poliser och vicevärdar som är vicevärdar.

RSS 2.0
Test