måndag den 13...

Ja ja, en del tror, en del tror inte, men starta ni ett företag så ska ni få se! Något vill inte att vi ska kunna lägga ner energin på företaget utan på allt annat runt omkring! Men vi ger oss inte, nehepp, den går inte! Det har faktiskt varit ganska lugnt sedan sist jag skrev men så har det börjat igen! I morse väcktes jag av Stefan på mobilen 7.30. Sedan la han på utan att jag hann svara så naturligtvis så ringde jag upp! Morn morn vad ville du då? På bästa morgondialekt från sovlandet.  - oj förlåt, inte meningen, jag ringde fel, sov igen och ring mig sen. Som om jag skulle kunna somna om på kommando!? Nej se det gick inte naturligtvis. Sedan en timme senare sms på mobilen. Ring mig/Stefan. Herregud vad är det nu då? I med kaffe i en handdiskad kaffemugg i en väldans fart, för diskmaskinen har ju naturligtvis börjat bete sig väldigt underligt,  och ringer upp. -Kan du komma till Stockholm, ta med dig BMW, och så byter du med mig o tar Volvon så får du vara snäll och besikta den? Kan du göra det? Är ledig fram till 13.00. Hm jaha, in i duschen och på med kläder och iväg. Himla mysig bil, BMW, att köra. Snygg är den oxå. 
Framme i storstan möttes vi upp i Länna där en av våra kunder har sin depå, för inte vart han ledig. När han åkt hem igen för o sova en stund så ringer dom o ber att han ska ta några containrar i alla fall. Och han var ju inte färdig med det jobbet när jag kom fram, så jag fick åka lastbil i några timmar innan vi kunde ta bilarna och åka iväg. Men först skulle Stefan kolla efter däck till BMW inne i stan, Vanadis däckdepå. Nehej för stora fälgar? Jasså används dom bara till specialbilar? Ajdå! finns inte att få tag på? Va?! Shit. Ok ni ska kolla tills imorn, det var snällt.
Nu var ju klockan en del, typ14.00, så då var humören på noll och det var varmt som i ...
Vi var hungriga. In på ett ställe där dom hade jättegod mat. Husmanslagad mat. Jag tog pannbiff med lök och stekt potatis och det var mums. Stefan tog potatis, karre´och äpplemos. enligt honom var det oxå mums. Kaffe och cigg efter maten och vi började se solen igen.
Konstaterade att nu var tiden knapp. Gled på svettpärlor till bilarna. Volvon är ett bit för sig själv. Roströd gammal och ingen bensinmätere som funkar. Men den var ju billig. 1500:- och den går. På bilen fram har Tobbe i ett av sina tråkiga stunder fått ett vansinnesryck och målat en ljust röd glad gubbe och skrivit krank med svart färg på. Flådigt värre. Mil ifrån Blazer coh BMW. Men kan Stefan köra den kan jag. Sedan letade vi Volvo nycklar och naturligtvis var det jag som hade den. 250:- hade han tankat bilen för dan innan så det var inga problem. Ok, ut ur Stockholm, och blir omkörd av Stefan i snygg BMW! I den sitter han och viftar med en bunt av p-böter! 10 styckna. Tvärarg! Oj då, inte bra o låna ut bilen. P-böterna låg i dörrfacket och ingen hade sagt ngt om de sex extra. Fyra visste vi om. 3500:-!!! Aldeles i onödan!
Nå, han iväg till Länna och jag iväg till Uppsala.
Putt,putt,putt.
Volvon dog i värsta rusningstrafik! Soppatorsk! STEFAN!!!!!!!!!!!!!!! pipipipipipipip!!! Mitt emellan en en avfart fick jag in bilen och ringde den blivande bläckfisken. KOM HIT för fan, jag är vid Järva krog och bilen har ingen soppa!
PIPIPIPIPIP från honom och ok jag vänder och kommer o hämtar dig.
Där stog jag mitt på E4:an och svettades och besågs av ca 2000 pers i sina fina bilar som bevisligen fungerade mycket bra.
Stefan kom och hämtade mig, in i bilen och till första bästa bensinmack. Han var ju från början väldigt glad och nöjd med tanke på p-böterna så det här var fantastiskt. Vi köpte varsin kaffe med förhoppningen att dom skulle lätta upp det hela och drog iväg för att tanka volvokranket.
POLISBIL! Ja, varför inte? Volvon behövde ju besiktas därför att den inte var det och farbror blå hade redan upptäckt att en obesiktad volvo 740 med färgerna roströd, glad gubbe och svart text åkte runt i stockholm. Till saken hör att avfarten jag stog på går nästan direkt till Polishögskolan. Fint där!
Så det var ju bara att åka förbi bilen och fortsätta åka. Då lackade jag ur! Nehej du gubben lilla, kör mig till tåget jag tar tåget hem!
Ups, nästa man som lackade ur så pass att jag fick skjuts till Uppsala. Vi konstaterade att bilar i allmänhet och våra i synnerhet är ett elände. Äntligen framme i Uppsala står vi o pratar en stund och tobbe ringer. MORR! sa Stefan som absolut inte ville fejsa en P-bötersligist. Fasiken kissenödig.
Ytterdörren är låst, plingpling på klockan. Nehepp, ingen öppnar och var ända in i glödheta är mina nycklar? PIPIPIPIP igen, för hos mig fanns dom inte. -Öppna dörren Tobbe det sprutar ur öronen! Och jag är livsfarlig!
På med kaffet och samling på balkongen. Morr och gnäll en stund och så säger jag, fattas bara att nåt mer händer. DÅ kläcker Stefan ur sig - Har inte vågat säga nåt än men, hm, din husvagn är stulen, borta.
Jag trodde honom inte först men jodå så var det. Anmäla en försvunnen husvagn tar en stund.
Jaha känner mig trött och blazé. Orkar knappt bry mig längre. Polisen skulle titta efter den försvunna Polaren, gulle dom då! Jaa, och tvättmaskinen sköljer inte tvätten!
Håll käften tjocksmock sa jag till den älskade extrasonen.
Och var attan är min nyckelknippa? Ingenstans! Kanske i BMW? Nej sa Stefan som stått på huvudet i bilen o letat. Hm kanske i volvon? och den måste vi ju flytta på! Den står ju livsfarligt!
Klockan är nu nästan12 mitt i natten och Stefan hade nästan somnat. Tobbe skulle få hjälp att två andra som skulle hjälpa oss med att hämta volvon men dom backade ur genom att inte svara alls i mobilen.
Jaha sa jag är det möjligt att det är slut nu på händelser? Nope sa Tobbe, toastolen gick sönder aldeles nyss! Hm, mummel sa Stefan klockan har ju inte slagit tolv än så det är ju inte konstigt!
Så Tobbe o jag fick åka iväg och flytta bilen. Bilen stog kvar men inga nycklar i den. Suck!!!
Hemma igen vid halvtre. Stefan sov som en gris och själv stupade jag i sängen med fläkten på fullt.
Så kontentan av den här dagen är:
diskmaskinen vill inte, tvättmaskinen vill inte, körförbud på volvon, volvo utanför polishögskolan, 10 p-böter,
stulen husvagn, trasig toastol och en borttappad nyckelknippa!
Slå det här om ni kan! Puss o Kram på er!


En ovanlig måndag

Som vanligt på vardagar ringer min mobil vid 8 tiden och väcker mig. Jag får mitt kaffe och UNT. Sedan när jag äntligen blir pratbar kan jag vara kontaktbar för allmänheten. Dom som känner mig vet att om dom ringer och väcker mig varken vet jag vad jag säger eller kommer ihåg vad dom ville eller sa. Så vid 9 tiden kunde jag ringa Stefan och höra hur dagen blir med jobben och om allt fungerar som det ska... Vi har ju haft så där en varannan dags händelser. Idag var det en grej som hände som gör att man är glad att ens vänner fortfarande lever. Det kunde gått illa men han såg att det var fel och genom det klarade han sig. Tack gode gud för det! Sedan förlöpte dagen i lugn och ro fram till eftermiddan då jag helt sonika tog bilen och drog till stan. Hej då sa jag till ungarna, kommer snart, och rymde. När jag sedan kom hem undrade dom var jag har varit!? Kommer snart är väl ändå inte 3 timmar?! Ja ni ser, nu förstår ni kanske varför jag ¨bara åkte? Ja ja, det är väl bra att dom saknar och bryr sig, men i alla fall... Så måndagen har varit relativt lugn jämfört med dom andra dagarna som varit. Och ni som är på västkusten! -Hallå! Hoppas att ni solar och badar och har det himla skönt! Kram på er alla!

Nej ingen lugn för mig inte...

Jaha så nu har midsommar varit och gott. Vi var på västkusten på sommarstället under midsommar med goda vänner, och släkt och alla barnen förutom Ylva. Som vanligt blev det lite luddigt och blött för oss alla men alla var på gott humör. Det som var lite jobbigt var att detta var första sommarfesten utan Rune och vi saknade honom alla. Han satt säkert och tittade på med en pipa i handen och log så som han brukade göra när han tittade sig omkring. På det hela tagen var det en mycket trevlig helg.

Så något för er som känner oss i familjen. Jan och jag har åter igen delat på oss. Varför tänker jag inte ta upp och heller inte diskutera men det är inte lätt att ta såna beslut när som vi har känt varandra i 35 år och för andra gången är tvungen att ge upp något som man trodde skulle hålla till evigheten. Jag hoppas att vi i alla fall kommer att vara vänner.

Så något som är trevlig och mycket mer spännande!
Jag har startat ett bemanningsföretag med säte i Stockholm. Det har redan börjat bra men vi har aldrig varit med om att på de tre veckor som det har varit i gång varit med om så mycket motgångar. Det går inte att nämna allt men typ lite skitsnack, bilar som går sönder, skador osv. Samt att jag helt snabbt har varit tvungen att förutom att lösa alla problem som kommit även lära mig om bokföring. Pärmarna har tagit slut, datorn går på högvarv och att Sverige är ett pappersland har jag nu lärt mig. kopia hit och verifikaton dit. Skatteverket här och Fora där. Men det är KUL! Skitroligt! och det verkar som om jag fixar det oxå! Så håll tummarna.

Vi har fått tillökning i famlijen med två kattungar. Frudolf är pappa till dom båda. Surr och Lynks. Surr är vit med svarta fläckar och störst och Lynks är melerad. Underbara, busiga, gosiga.

Just nu sitter jag framför datorn och njuter. Det är tyst och lugnt. Tobbe är ute hos kompisar. David och Åsa är nånstans på stan. Jessice och Robin åkte med Robins pappa och hans tjej till kusten i fredags. Samtidigt som Zarah och Robert. Till tisdag åker Ylva o Imme, David och Åsa och Jan till kusten och kvar hemma blir bara katterna och jag. I ca fem veckor. Det är i alla fall agendan, men rätt som det är får dom väl ett mamma ryck och kommer hem. Tobbe är i Stockholm och jobbar på vardagarna. Ja så var det nog inget mer, men det kanske räcker, eller vad tror ni?

Kärlekens tragedi heter inte döden, den heter heller inte åtskildhet - den heter likgiltighet

RSS 2.0
Test