Nu är det vår! Inte? Hm men min blogg ser sån ut ju!

Fantastiskt kul det här att ändra utseendet på bloggen! Har letat reda på gammal info som tydligen fanns kvar i min hjärna sedan webdesigner-utbildningen jag gick. CSS och html kod borde jag ju kunna tyckte jag och började med att stirra mig fyrkantig på koderna i stil och kodmallarna. Efter siså där 2 dagar började jag känna igen mig igen och snart så kanske jag kan få en helhetssyn över det hela. Lite örnperspektiv underlättar! Photoshop som jag använder till grafiken är du ju inga problem med men som sagt kodningen är lite svårare. Kanske säger en del, att det kan bero på att jag redan har svårt för matematik och det ska visst höra ihop på något sätt. Skrivna eller tryckta siffror ser jag inte. Dom försvinner in i mängden av bokstäver och syns inte. Såvida jag inte bara fokuserar på siffror men då försvinner ju en del av informationen i kodningen. Så nu måste jag hitta på något smidigt sätt att komma förbi detta problem. Det är som att äta filmjölk utan socker det går ju inte! Så jag tänkte som så att om jag kan använda sked till att äta filmjölken och sockret tillsammans så vore det väl skam om jag inte ska lyckas med både siffror och kodning!

Kommentarer
Postat av: jan

Och den här nya designen fungerar utan att hänga min firefox så det är bra.

2009-02-20 @ 10:03:54
URL: http://jan.saell.org/blog/
Postat av: Anonym

den här designen tyckte jag om, synd att den inte var röd så headern jag gjorde passade. kram vi syns på onsdag

2009-02-22 @ 22:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test