Redan fredag?

Och vart tog den här veckan vägen? Sedan sista inlägget har jag faktiskt lyckats att rensa i flyttlådorna i köket och organisera köket så att det som vi ska ha kvar har fått plats. Det blev två lådor som ska med till sommarstugorna och en låda som ska slängas. Nu är det "bara" kvar tavlor som ska sättas upp, snyggt, och kläder som ska in i skåp. Mitt städskåp är för litet. Här finns det två flyttlådor fulla med prylar som borde in där bla grejor som hör till min Kirby. Sedan undrar man var man ska lägga medikamenter, plåster, vitaminer osv.? Finns ingen sån plats här. Kanske i en låda under sängen? Inte bra i fall att Paschan Rudolf hittar dit, han är pigg och lekfull ändå. Idag har han jagat Cherins, lillvovven, rumpa med tillhörande svans och bakben. Tydkligen smaskigt värre för när han väl fick tag på bakbenet satte han sig till att smaska på den. Cherin undrade vad sjutton katten sysslade och stog kvar en stund i undersökande syfte. Nosade lite grann men konstaterade att den där katten är nog knäpp och traskade iväg från en ganska snopen Rudolf. Ingen reaktion här inte. Men snart kommer Paschan Rudolf att få att göra. Om några veckor kommer hans son och dotter hem då han har tilldelats vårdnad om dem. Lilla Mu ska bli fostersyster till Cherin, och det ska bli kul och se för dom har samma teckning i pälsen, vit med svarta fläckar. Surr ska få vara hos pappa sin så pappa Rudolf inte ska bli alltför ensam. Som övning har han pussat och tuggat på en luddig tomte med blå tomtemössa, så det ska nog gå bra!

539138-9

Efter köksorganisationen och städning så la mina höfter av! Igår morse när jag vaknade fick jag vältra mig ur sängen som en strandad val. Och då är man ju så smart att kryckorna naturligtvis står intill sängen utifall att? Inte. Jag fick leta efter dom, stöttandes utefter möbler och väggar. Jag fick ju tag på dom och hoppades genast ut i köket och letade reda på mina auberginetabletter. Så gårdagen försvann i ett töcken av mindre ont, men hellre det än mera ont. Idag är det mycket bättre, så det ska vi utnjyttja till en Plantaget resa med dottern som önskar sig en trädgård av herrgårdstyp till sommarstugan. Hennes morötter och potatis och rädisor och gurka är redan utplanterad i stentorpet. När den här dagen är slut så sitter man väl där igen och önskar sig en smörjkanna med smärtstillande olja som kan hällas direkt i skelettet. Gud så smidigt det skulle vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test