Förråd hör ihop med min hjärna!

Visst är det bra med förråd? I förråd kan man lägga allt som man inte behöver eller vill ha. Sånt som inte ska synas eller som man inte vill visa. Jag har hyrt ett sådant. För 1100:- i månaden får jag ett 4,5 kvm stort förråd att gömma sånt som jag inte behöver! Varför inte kasta allt med en gång?
Idag läste jag i en tidning att en del hjärnor är konstruerade så att en del har svårare för att göra sig av med grejor än andra! Skönt att veta när man sitter där med ett gammalt turisttorn i handen som svärmors mamma fick med sig hem på en av sina resor till dom fjärran länderna runt Medelhavet. Det beror inte på mig utan på min hjärna! 
Men det hjälper ju inte hur min hjärna än funkar, när man flyttar från ett stort hus till en lägenhet så får man inte plats med det man hade. Punkt. Slut. Så för att slippa att se eländet och samtidigt slippa att rensa en gång till, så hyr man ett förråd.
Nu till lördag ska det bli fest på näst äldsta dotterns vis. I vår kvarterslokal. När jag ringde och bokade frågade jag samtidigt var man kunde grilla. man gör ju det på sommaren. Men inte här tydligen! Den frågan hade aldrig kommit upp så länge hon haft ansvaret för uthyrningen av lokalen! Så alltså grillas det inte här, i alla fall inte utomhus, och speciellt inte utanför lokalen som är för fest m.m. Men iden var bra och vi kanske kunde hitta någon liten fläck där vi kunde ställa upp grillen? Fast det är ju viktigt att ni inte stör grannarna med oset förstås... Hm jaha anlägga gräsmatta med tillhörande grillplätt och fixa en riktad osgrill, vem hinner det på två dagar? För att inte tala om den tid det tar för att ta upp förslaget i styrelsen som sedan ska besluta efter en viss tids funderande om man vill ha ett sådant arrangemang eller inte. Och beslutas det "Inte" ja då är det kört i alla fall. Nehej sa dottern jag gör rabarberpajer och sedan ställer vi grillen utanför dörren, sådetså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test